הדילמה של נסראללה | הקונסול לשעבר יקי דיין

מהדורת הבוקר No Comments on הדילמה של נסראללה | הקונסול לשעבר יקי דיין

הקונסול לשעבר יקי דיין מסביר במהדורת הבוקר את הדילמה של נסראללה: מה הייעוד של החיזבאללה ומדוע מלחמה עם ישראל בעת הזו לא תמלא את ייעודו | וגם: "אם המערכה תתרחב צפונה בהחלט יש מצב שארה"ב תתערב צבאית"

חסן נסראללה (צילום: מתוך @unewsfarsi בטוויטר)
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חרבות ברזל: יקי דיין, קונסול ישראל לשעבר בלוס אנג'לס, שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), על התמיכה האמריקאית בישראל. "ישראל מעולם לא קיבלה תמיכה כל כך חזקה מארה"ב. פעם ראשונה שהיא מעמידה איום צבאי אמין מול איראן. האמריקאים הטילו וטו כבר על שתי החלטות שניסו להעביר נגדנו במועצת הביטחון להפסיק את הלחימה".

דיין הבהיר כי: "הדברים שאנחנו לא מסכימים עליהם בטלים בשישים. ארה"ב חושבת שהיא צריכה את הסיוע ההומניטרי בשביל לעזור לנו ברמה המדינית".

הוא תקף את ח"כ ואטורי שהתראיין לפניו: "ואטורי לא מדבר כמו מישהו עם ראייה גלובלית. אלה אמירות מאוד פופוליסטיות. צריך להבין שיש לך אור ירוק למחוק את החמאס וזה מה שצריך לעשות. אבל ישראל מנסה לעשות בידול מול האוכלוסייה ולא לפגוע בה".

על ההסלמה בצפון: "להבנתי גם ארה"ב וגם ישראל מאוד לא רוצות את הזירה הצפונית. זה הולך ומתקדם לשם אבל הרצון הוא להתמקד בעזה. העובדה ששלחו שתי נושאות מטוסים הוא בדיוק כדי ליצור את ההרתעה בצפון. ביידן מבין שהסכסוך הזה הוא גם הסכסוך שלו. אם המערכה תתרחב צפונה בהחלט יש מצב שארה"ב תתערב צבאית".

לצד זה, הסביר דיין: "חיזבאללה מבין שהוא ישלם מחיר אדיר שלא בהכרח ימלא את הייעוד שלו. הוא הוקם כדי לוודא שאיראן תוכל להיות גרעינית".



0 תגובות